Sado

18 Nisan 2007 Çarşamba

HER İŞTE BİR HAYIR VARDIR

Padişahın biri, birgün bahçesinde gülleri budarken başparmağını keser, parmak kanlar içinde kalır hemen vezirini çağırır ve "vezir parmak gitti napıcaz?" diye sorar. Vezir ogünkü şartlar içerisinde yapılabilecekleri yapar ve "sıkmayın canınızı padişahım her işte bir hayır vardır" der, padişah sinirlenir ve "vezir, vezir bunun hayrımı olur" der. Adamlarını çağırır ve "atın bu veziri zindana" diye emir verir. Vezir askerler arasında zindana giderken padişaha döner ve "bunda da bir hayır vardır padişahım" diye seslenir. Bir süre sonra padişah dost bir ülkeye ziyarete gider. Dönüşünde kafilesi saldırıya uğrar ve padişah hariç herkesi öldürürler. Padişah "bütün mahiyetimi ve askerlerimi öldürdünüz, beni niye sağ bırakıyorsunuz benide öldürün" diye yalvarır. Düşman askerlerin komutanı "bizim dinimizde bir uzvu eksik insanı öldürmek çok günahdır ve bağışlanamaz sen serbestsin gidebilirsin" der. Padişah ülkesine döner ve hemen veziri zindandan çıkarttırıp yanına çağırır. Vezir sen haklıymışsın parmağımı kesmemde gerçekten bir hayır varmış senden özür dilerim der ve devam eder seni zindana attırdığımdada bundada bir hayır var demiştin onun hayrı ne anlıyamadım diye sorar. Vezir beni zindana attırmasaydınız sizin yanınızda olacaktım ve herkes gibi bende ölecektim padişahım der.

HER İŞİNİZİN HAYRINI GÖRMENİZ DİLEĞİYLE

Hiç yorum yok:

Ataürk'ü hiç Böyle Görmediniz

Ataürk'ü hiç Böyle Görmediniz

en çok okunanlar

Bu Blogda Ara

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı